Δημοσιονομικό έλλειμμα, μέτρα και ποιοι θα πληρώσουν τη νύφη

Friday 22 January 2010

Οριστικά το δημοσιονομικό έλλειμμα της Κύπρου εκτοξεύθηκε στο 6% το 2009 (52% του ΑΕΠ), επίσημα απο το Υπουργείο Οικονομικών.
Σχεδιασμοί της κυβέρνησης:
Πάταξη της φοροδιαφυγής: το υπουργείο Οικονομικών δηλώνει ότι «δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία με βάση τα οποία να καθίσταται δυνατή η εκτίμηση του μεγέθους της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής στην Κύπρο. Το συμπέρασμα μου είναι ότι δεν μπορούν να εισπράξουν και να ελέγξουν τη φοροδιαφυγή.
Αύξηση φόρων κατανάλωσης στα πετρελαιοειδή η κατά 8 σεντ αύξηση του φόρου κατανάλωσης που επιβάλλεται στο πετρέλαιο κίνησης, δηλαδή από το υφιστάμενο 24,4 σεντ το λίτρο ο εν λόγω φόρος θα αυξηθεί στα 32,5 σεντ το λίτρο, ενώ σε σχέση με τη βενζίνη η αύξηση αναμένεται να ανέλθει στα 5 σεντ το λίτρο, διαμορφώνοντας το τελικό ποσό του φόρου κατανάλωσης στο προϊόν στα 35 σεντ από τα 30 σεντ που ισχύει σήμερα.
Επιπροσθέτως, η εκτόξευση του δημοσιονομικού ελλείμματος αναδεικνύει σχεδόν ως μονόδρομο για την κυβέρνηση την επιβολή Φόρου Προστιθεμένης Αξίας (ΦΠΑ) κατά 5% στην αγορά τροφίμων και φαρμάκων.
Στη θεωρία ο καταναλωτής μπόρει να μειώση την κατανάλωση έτσι να μην πληρώνει το φόρο. Η κυβέρνηση όμως ξέρει ότι αυτό δεν θα γίνει και θα βγάλει κέρδη σε βάρος του απλού καταναλωτή.
Όσων για το φόρο ακινήτων μάλλον δεν θα προχωρήσει αφού αντιδρούν οι ‘μεγάλοι’.

4 comments:

osr 6 February 2010 at 15:00  

φίλε μου ασπρόμαυρε εξ όσων γνωρίζω το δημοσιονομικό έλλειμα είναι βασικά

το χρέος που έχει το κράτος της κύπρου από διάφορα δάνεια που έκανε

μήπως μπορείς να μου εξηγήσεις με στοιχεία και πηγές αν μπορείς ποια είναι τα χρέη αυτά που έκανε το κράτος;

μάλλον είναι δύσκολα αυτά που ζητώ ε

aspromavro 6 February 2010 at 17:21  

Φίλε osr
Οφείλω να ξεκαθαρίσω ποιός είμαι! Είμαι ένας φοιτητής, δεν έχω καθόλου στοιχεία και δεν μπορώ να τεκμηριώσω κάποια πράγματα. Αλλά ότ(αν) θα δουλεύω στο υπουργείο οικονομικών θα σου δώσω στοιχεία στο υπόσχομαι!!! Αυτή η ανάλυση κατακρίβειαν θέλει πολύ δουλειά, θα βρούμε διαφθορές απο κυβερνήσης... Αν έχεις εσύ κάποια στοιχεία δώστα.

osr 6 February 2010 at 19:52  

κατάλαβα ότι είσαι φοιτητής φίλε μου....

απλά ήθελα να μάθω τι ακριβώς θεωρείται ότι είναι το δημοσιονομικό έλλειμα, τι σας λέλε δηλαδη στις οικονομικές σχολές

και αν αυτό ταυτίζεται με το χρέος

aspromavro 7 February 2010 at 02:01  

http://aspr0mavr0.blogspot.com/2009/11/blog-post_27.html#comments

Post a Comment

About Me

My photo
Είμαι ακόμη νέος. Πιστεύω αστείος. Κάποτε Γελοίος. Εκτος από τη μάνα μου κανείς δε με θυμάται σε τούτο το τρομακτικό ταξίδι του Χαμού. Είμαι αντικοινωνικός. Αφού διαβάσατε για εμένα, δεν θα με γνωρίσετε ποτέ.

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP